Tuesday, January 17, 2012

design baju nikah


Yeah, akhirnya aku dah jumpa pun design baju nikah yang aku nak . Acely nak buat yang simple2 macam baju kurung moden sebab baju tu boleh digunakan semula lepas akad nikah nanti. Untuk baju akad nikah aku xsewa tapi beli sendiri kain untuk buat baju sebab itu atas permintaan dari pihak lelaki Akad nikah lak, aku pilih tema biru but not sure biru turquoise or biru aqua tapi janji birulah hehe…Beli kat jakel amek yang pakejnye. Gambar kain lupa nak amek sebab kain tu ada kat kpg.Nasib baik dalam fon ada satu
 Kalau dulu time tunang, aku dah buat jenis dress labuh ke bawah, dan baru  perasan bila pakai jenis yang labuh aku kelihatan pendek disitu T___________T jadi lepas tu aku decide xnk dah buat labuh2 bab tu nak patern mcm cik pika ni.mcm kurung moden tapi bercekak musang.
 

cantik kan?
 Aku suka design baju tunang cik shafika nie nampak cantik dia pakai. Kalau boleh nak cari patern yang ada koler atau cekak musang sebab aku nak tudung yang aku pakai masa akad nikah tu dimasukkan ke dalam biar nampak kemas macam cik fika ni pakai. Oh ye cik shafika, mila pinjam gambar baju ea nak buat contoh untuk design baju akad nikah mila ^______^.

Simple je baju dia kan ? tapi memg lawa kalau kena gaya. Jadi untuk patern baju nikah dah setel tinggal nak anta pada tailor untuk dijahit, tapi tailor pun aku xpasti sape sebab ada 2 org tailor yang dlm list xsure nak pilih siapa. Satu makcik en tunang satu lagi adik ipar sepupu aku, still KIV bab tu.Veil pun beli sekali dengan kain baju nikah dapat murah heeee....aku igt nak DIY veil tu cikit di bahagian kepala biar nampak crowded.Tak tau la nak start bila, harap sempat lah.

Talk to my hand : dlm proses mengecikkan badan haha….macam boleh kecik je kan ? T_______T

No comments: